צ'ק אפ קריירה לרופאים

אבחון מהיר, צ'ק אפ קריירה לרופאים

200 מתמחים התפטרו השבוע, צעירים מדהימים, שהקריבו את שנותיהם היפות במסלול ההכשרה התובעני בדרך להיות רופאים. לטפל בנו, בהורינו, בילדינו. מדוברים באנשים מוכשרים, מלח הארץ.


המרוץ לטייטל 'רופא מומחה' מתחיל כבר בתיכון. הוא כרוך בלימודים תובעניים ועמוסים כדי להגיע לציון משוקלל גבוה במיוחד. הוא ממשיך בהשקעה בהכנה למבחן הפסיכומטרי כדי לעמוד ביעד הנכסף ולקבל ציון דמיוני במועדון ה 700++ … אבל זה לא נגמר שם.


כדי להיות רופא מומחה יחלפו עוד 10 שנים כמעט, בלימודים אנטנסיביים, ומשמרות לא אנושיות ולא הגיוניות … שהם יידרשו לויתורים אישיים ומשפחתיים, חיים רוויי עייפות, מתח וסטרס מתמשך. כשמסתכלים על התמונה הכוללת מבינים שזה קורה בדיוק כשהם בשלבי הקמת משפחה וגידול הילדים, לעיתים נדרשים לסייע להורים מתבגרים ולהתמודד עם אתגרים כלכליים.


את השבר שמתרחש כעת אני חווה יחד איתם מקרוב בקליניקה בשנים האחרונות. אני מוצאת כי בראש ובראשונה, הם מוחים מתוך אחריות גדולה לשלום כולנו. משותפת להם תחושת יאוש ופסימיות מהבטחות חוזרות ונשנות של הממסד, שאינן מתממשות. אי מימוש ההבטחה לקיצור תורנויות של 26 שעות. כשפרצה המגיפה לחיינו לפני 3 שנים הם נקראו לדגל, סיכנו את עצמם ואת משפחותיהם, עבדו בתנאים קשים עד בלתי אפשריים. בתחילה הם התקבלו בתשואות ומחיאות כפיים שהיום הוחלפו בגל אלימות גואה בבתי החולים, שמעצים את התחושות הקשות… דפי ההיסטוריה הישראלית יעידו האם התפטרות המתמחים ההמונית היא קו פרשת מים.


מזה תקופה ממושכת הם נקרעים בין הקושי להשליך כביכול את כל ההשקעה העצומה והחלום שהחזיקו להיות רופאים, לבין המחיר המשפחתי והאישי שהתחדד, תוהים האם כל זה שווה … ואם שינוי – איזה ???.


כמי שמלווה בעשור האחרון רופאים ומתמחים רבים, אני מוצאת שהמחשבות על לגבי עזיבת המקצוע משולה מבחינת רבים מהם להקרבה דרמטית בדומה ל"עקידת יצחק" הפרטית שלהם. שלב ההתלבטות הוא השלב הארוך והקשה ביותר.


לשמחתי שילוב הכלים שאני מביאה לתהליכי האימון וייעוץ הקריירה,
מאפשר להם לקבל תוך זמן קצר יחסית, החלטה מבוססת ושקולה, שלוקחת בחשבון את מכלול היכולות, החוזקות והצרכים התעסוקתיים שלהם בראיה רחבה ומתודולוגית.
האפשרויות לשינוי נבחנות כבר בשלבים הראשונים של התהליך בכלים הנדסיים וסימולציות שמסייעות להם לקבל החלטות אופטמליות עבורם, תוך חיבורן להזדמנויות בשוק העבודה הנוכחי, תהליך שמצמם דרמטית את הסיכונים ומגביר את הסיכויים לשינוי מיטבי עבורם.

 

מטבע הדברים לאוכלוסיה זו זמן אישי מצומצם מאוד,
לכן חשוב להם במיוחד בפרק זמן ממוקד וקצר יחסית לגבש תמונה בהירה שתאפשר להם להחליט בביטחון על המשך דרכם המקצועית. מכאן ההתאמה הגבוהה של 'תהליך חישוב מסלול קריירה מחדש'. שילוב כלי האימון, ייעוץ והרקע החזק בעולם העסקי והניהולי. מאפשר להם לקבל מענה מדויק. המתודולוגיה שעושה שימוש גם בכלים הנדסיים, מאוד מתאימה לצרכים ודפוסי החשיבה המשימתית והפרקטית שמאפיינת אותם.

 

אני מוצאת סיפוק עצום לסייע ולתמוך באנשים יקרים אילו, שבחרו באורח חיים של נתינה והקרבה למען הציבור, לקצר את השלב המייסר של ההתלבטות, ולהגיע להחלטה מבוססת ושקולה, הנכונה ביותר עבורם ועבור משפחתם.


מעבר לבחירת הכוון התעסוקתי, יתרונות התהליך ההנדסי באים לידי ביטוי גם בשלבי היישום. יחד אנחנו מגבשים תכנית עבודה שכוללת יעדים ומטרות ששומרת עליהם חדים ומפוקסים.
25 שנות ניסיון עסקי וניהולי שאני מביאה לתהליך, באים לידי ביטוי במיקוד והאצת התהליך באמצעות שדרוג והתאמת 'כלי חיפוש העבודה' לחוקי המשחק החדשים. חשיבה מחוץ לקופסא, מסייעת לאתר חיבורים והזדמנויות בהם השוק צריך, מעריך ומוכן לתגמל את היכולות והכישורים שלהם.

 

ויש יתרון גדול נוסף. מעבר להכוונה לבחירות נכונות, קיימת חשיבות גדולה לאנרגיה, זמן ומשאבים שהיו צפויים במקרה של בחירות שגויות שהיו עלולים לבצע ללא ההכוונה והלווי.

 

אני בוחרת לשתף אתכם בסיפור האישי של רופאת משפחה שלוויתי לאחרונה. הוא משקף היטב את הנסיבות שסקרתי קודם ומביאות בעת הזו רופאים, רופאות וקשת רחבה של אנשי רפואה לבחון מחדש את המקום שנכון עבורם בקריירה כיום.

 

דר' יעל (שם בדוי), רופאת משפחה, אמא יחידנית לשני ילדים צעירים, תומכת את הוריה המתבגרים. במהלך מגיפת הקורונה היא נקרעה בין העומסים הכבדים שחייב התפקיד במרפאת קופ"ח גדולה, לצרכי המשפחה. את התקופה חוותה בהמון התמודדויות ומשברים שבסיומם שקלה לעזוב לחלוטין את מקצוע הרפואה ולבצע הסבה להייטק.
כבר בשלבים הראשונים של התהליך בצענו 'אבחון אישי' שבו התמקדנו בזיהוי ואיתור משרות ועיסוקים שיאפשרו לה להמשיך למצות את הכישורים והנכסים המקצועיים שצברה בעמל רב, יחד עם הצורך באיזון חיי המשפחה והיכולת לעבוד מהבית.
באמצעות האבחון האישי שבצענו ובחינת ציר הקריירה, מצאנו כי בתפקידי מטה מקצועי שנדרשים בקופ"ח, היא תוכל לקבל מענה הן לצורך לשמר את הפרקטיקה והכשירות שהשיגה בעמל רב בעולם הרפואי, ובמקביל לצמצם מהותית את המפגשים הפרונטליים עם מטופלים. מתכנת זו מאפשרת יותר גמישות וזמן משפחה שחשובים לה מאוד.
המעבר על ציר הקריירה שלה הניב הישג נוסף, הוא הכוין אותה לשילוב משרה חלקית כמרצה בעולם האקדמי שממנו מאוד נהנתה בעבר.

 

כיום בסיום התהליך, יעל חזרה להרצות באחת מהאונברסיטאות הגדולות בעיר מגוריה. במקביל היא מועסקת כעצמאית במשרה חלקית, כרופאה מנהלית בכירה באחת מקופות החולים. התמהיל הזה נותן מענה לצרכים המקצועיים, לצרכי הפרנסה בד בבד עם עצמאות, גמישות לצרכי המשפחה שלא היו לה בעבר.

רוצים להיות הראשונים לדעת על פוסט חדש?

אימון ויעוץ קריירה
לפורשי צבא, אנשי רפואה והייטק

פוסטים אחרונים

כלים לאימון מנהלים

כלים לאימון מנהלים עושה לכם סדר- כיצד כלים מבוססי 'חשיבה תוצאתית' משדרגים תהליכי אימון וייעוץ למנהלים "חכמת החיים האמיתית אינה בהחזקת קלפים טובים, אלא לשחק

קרא עוד »

תופסים פיקוד על הקריירה

תופסים פיקוד על הקריירה האתגרים של אנשיי הצבא בשוק התעסוקה החדש זה לא סוד שאוכלוסיית משרתי הקבע ופורשי צה"ל יקרה לליבי.נשואה למהנדס טכנולוג, איש צבא

קרא עוד »

צ'ק אפ קריירה לרופאים

צ'ק אפ קריירה לרופאים אבחון מהיר, צ'ק אפ קריירה לרופאים 200 מתמחים התפטרו השבוע, צעירים מדהימים, שהקריבו את שנותיהם היפות במסלול ההכשרה התובעני בדרך להיות

קרא עוד »

המרכיב ההנדסי

המרכיב ההנדסי כיצד הנדסה מאיצה ומשדרגת תהליכי 'חישוב מסלול קריירה מחדש' כמו כל תהליך הנדסי, גם "חישוב מסלול קריירה מחדש" מתחיל במיפוי מצב קיים…, במקרה

קרא עוד »